Posts

Seeing Green

Image
I've been 30 seconds from homeless and 60 seconds from famous, That's how wicked this Hollywood game is, what yo name is? Who you came with? You got a link? Well let me see ya work. You gotta deal yet? Aight bet, let me see your worth. Even the homie told me it's about time you get your blessing, I wonder if he can see it in my eyes the way I'm stressing? Cause it seems like I been down forever... Walking around town with my head down like I've been down forever, Took the leap anyway and told myself it's either now or never... Standing on the edge wasn't getting it so I took to the clouds to see it better And I'm not sure if things wings work but I ain't hit the ground yet, My Auntie threw me in the water and I ain't drown yet. I'll write it, direct it, edit it, perfect it,  Re-shoot it, new music, re-boot it until it's selected. And I don't really care if you don't re-share it or act like you ain't hear it Or pretend that I&#

SOMEWHERE IN THE MIDDLE

Image
  It's like we're trying to out run responsibility, Stay a step ahead of old age.. Not quite ready to leave the party... Not quite ready to turn the page... So we hide under the disguise of vacation, We wrap ourselves in the cloak of a trip. So that we can get high off of the sensation, Of the adventures that await on the strip. Stability is our only enemy... Chaos we court as a friend... To know exactly where it is we are going... Feels like what it's like to already be at the end. We're quite happy to be here in the middle, Not the beginning but still plenty to go... We don't know it all, but yet ,more than a little.. We've left plenty to remain unknown. What's so good about moving forward? So grand about moving on? Being grown up is where death marches toward, In the middle is where I belong.

THE HIT LIST

Image
  Starting to realize now nobody gonna love me like my first girl, What a tragedy that I did you the worst girl. If I knew then what I know now, Then I would know better than to go out and wild out. Love seems to be better in hindsight... All the right answers seem to appear after we're done, right? Or better said done wrong, look what I’ve done wrong... Looking at old pictures is like listening to love songs. Way after the love’s gone, it turns out the crew was wrong, Knucklehead niggas telling you you gotta get out more, There’s plenty pussy in this world you just gotta get out more, Had me thinking I was missing something, Like I was doing it wrong by not getting nothing But most of pussy I went out there to get, Be the same pussy I came to regret. But old fools were once young fools, And I got fooled good trying to do what the young do. It seems that time teaches heavy lessons, The weight of past decisions have a brother stressing Yeah I was the man on campus, Used the art buil

STILL

Image
  Still, still attracted by the bright lights, City life seems to be my one and only steady wife. Committed love crimes and I've been sentenced to the single life. Rather that then to be one of these masked up brothers living double lives. Nah not for me that seems a troubled life. Rather tell you the truth and hurt you than to live a happy lie. Still, still that love look good when you see it. Baecation photos for the gram so the whole world can see it. You the last man standing everybody else done got on bended knees, Last one in the city and they ain't got time to come and see. Too busy planning new homes in new neighborhoods, That kind of cul-de-sac love where you know your neighbors good. Still, still dream chasing yeah I've been running and running, They ask sarcastically how it's coming, it's coming. And when I hit I won't forget who was in the cheer section. Late night messages of encouragement and affection. How you still down for me even after the way

TRANSITIONS

Image
  It's crazy to watch, to see it all happening right before your eyes... I've managed to watch young boys become men... players become fathers... party goers and bar hoppers become home depot shoppers and PTA participants. I've witnessed the strongest of men become fragile, and weak. The most independent of women become dependent and sedentary. What is the point of this circle of life we all seem to be engaged in... the experience of our very own existence within the circumference of birth and death... what is there to be learned? What is there to understand within it all... I stare up into the cosmos of all that is and will be... all that lives underneath the sun and moon and question the why of it.. the how of it... we live forever and yet we live for a moment... moment to moment... collecting each like lightning bugs in the summers of our youth... These moments that build us and define us... whether it's the young black English teacher that hands you a book that wil

SMALLER CIRCLES

Image
  Cutting people off like the sleeves on my old shirts, Begging for your approval took away from my self worth But I put in the self work and dug deep to hit newer depths Long time friendships can proceed to increase unwanted debts. If I was doing this for y'all I would've already quit Good thing is I did it for myself and kept on doing it... Putting too much energy into trying to seek the praises Of those who wouldn't lift me up when my spirits fade it's, Not a sad thing no I feel elated, slightly jubilated. This should be celebrated, look how far we made it. Fork in the road and you gotta decide who you gonna eat with, Life is a journey and you gotta be careful who you move your feet with. I neglected good people who only wanted to adore me, To chase the love of those who would rather ignore me, Do nothing for me, look upon me poorly But this is not a sore me, no this is me soaring. Like a child shouting "Mommy look what I can do"! That's how I been cons

6 TO 6 (PM TO AM)

Image
  I love it when a woman is straight forward, If you want something girl go for it, If you feeling a vibe you should explore it, Your aggressiveness, I applaud it. You sent a message that you were at the beach, I said me too, I think we should meet, She said that's cool, I definitely agree, Send me coordinates to where you gonna be. I placed my feet in the sand, As I confidently held out my hand, Hair as black as the night, Skin color so gorgeous and tan. We talked about our goals and dreams, The major and minor things, What we hope to achieve, And everything that we believe. It was clear from the conversation, That was stronger then the Australian waves, That there would be no hesitation, If the opportunity was raised. Underground bars drinking whisky, The alcohol has us feeling frisky, I can tell by your smile that you're risky, If you want me girl come get me. We don't have that much time left, Sooner than later I'll have to jet. But I can give you all of my best, I